Wednesday, 16 September 2015

თემატური გეგმა VIIIკლასი

            სსიპ აბაშის მუნიციპალიტეტის სოფელ
                                                         სუჯუნის საჯარო სკოლა
                                                     ს    ი    ლ    ა    ბ     უ     ს     ი
                                                                          2015-2016 სასწ. წელი
საგანი-გეოგრაფია
კლასი--VIII
მასწავლებელი----დედიკა მიმინოშვილი
საგნის შესახებ----გეოგრაფია არის საგანი,რომელიც ეხმარება მოსწავლეს განსაზღვროს საქართველოს ადგილი მსოფლიო პროცესებში.უვითარებს ისეტ სპეციპიკურ უნარ ჩვევებს, როგორიცაა ანალიტიკური და კრიტიკული აზროვნება,თვალსაჩინეობის გამოყენება და ინფორმაციის ანალიზი.

სწავლების ამ საფეხურზე  ჩვენი მიზანია:  გეოგრაფიული გარემოდაცვითი და ეკონომიკური აზროვნების ჩამოყალიბება.სივრცე დროიტი,ანალიტიკური და სისტემურიაზროვნების ჩამოყალიბება. იმ უნარ ჩვევების ფორმირება,რომელიც დაეხმარება მიღებული ცოდნის პრაქტიკაში გამოსაყენებლად.
სემესტრული დატვირთვა
       სულ:67სთ
I    სემესტრი
II   სემესტრი
      29სთ
      38 სთ

                                              
განხილულია
სსიპ აბაშის მუნიციპალიტეტის
სოფელ სუჯუნის საჯარო სკოლის
ჰუმანიტარულ და საზოგადოებრივ მეცნიერებათა
კათედრის სხდომაზე
კათედრის ხელმძღვანელი ----------დედიკა მიმინოშვილი
ოქმი N-2   11 .09.2015
                                                                         თემატური გეგმა
კლასი-----   VII
საგანი------- გეოგრაფია
საგნის მასწავლებელი------ -- დედიკა მიმინოშვილი
მასწავლებლის საკონტაქტო ტელეფონი--577-62-19-70
საგნის სტატუსი------სავალდებული
საათების რაოდენობა კვირაში------    2სთ
სახელმძღვანელო---------გეოგრაფი
სახელმძღვანელოს ავტორი------მ.ბლიაძე    გ.ჭანტურია  დ.კერესელიძე
გამომცემლობა-------,,ბაკურ სულაკაური“
                    თემატური გეგმა შედგენილია 2015-2016 სასწავლო წლისათვის ე ს გ მიხედვით.
            თემატური     გეგმა VIII კლასი


              თემა/
თემატური ერთეული
საათი
თარიღი
      სასწავლო მიზანი/შედეგი
მეთოდი/სტრატეგია
რესურსი
შეფასება

მსოფლიოს რეგიონები
1.სივრცე და ტერიტორია
2.გეოგრაფიული მდებარეობა
3.რეგიონი დამისი გამოყოფის პრინციპები
4.განვითარებული და განვითარებადი მსოფლიო
5.მსოფლიოს ქვეყნები


1

1

1


1
1




14.04

17.09

21.09


24.09
28.09



  • მოსწავლეს შეძლებს დაადგინოს ობიექტის
გეოგრაფიული მდებარეობა

  • დააჯგუფოს კონტინენტები განვითარების დონის მიხედვით

  • შეადაროს მდიდარი და ღარიბი ქვეყნები ერთმანეთს

მინი-ლექცია
აზრობრივი რუკა
გეოგრაფიულ საშუალებებზე მუშობა
პრეზენტაცია ვენის დიაგრამა

სახელმძღვანელო

რუკები

ატლასი

ფასდება გეოგრაფიულ საშუალებებზე მუსაობის ,
ინფორმაციის მოპოვების დამუშავების
პრეზენტაციის უნარი






ონტინენტები

1.ევროპა

2.აზია

3.ჩრდილოეთ ამერიკა

შემაჯამებელი სამუშაოN1

4.სამხრეთ ამერიკა

5.აფრიკა

6.ავსტრალია და
ოკეანეთი

7.ანტარქტიდა

შემაჯამებელი სამუშაო N-2







3

3


3


1


3

3


2


1

1



1-5-8.10

12-15-19.10

22-26-29.10

2.11


5-9-12.11
16-19-26.11

30-3.12


3.12

7.12





  • მოსწავლე შეძლებს შედაროს კონტინენტები ერთმანეტს და იმსჯელოს მათ შორის მსგავსება განსხვავების გამომწვევ მიზეზებზე.



  • რუკებისა და სურათების გამოყენებით აღწერს სხვადასხვა კონტინენტისთვის დამახასიათებელ ლანდშაფტს





ილუსტრირებული ლექცია

ინფორმაციის მოძიება
გეოგრაფიულ საშუალებებზე მუშაობა

ვევის დიაგრამა

მე ვიცი ხუთი..........

პრეზენტაცია



სახენმძღვანელო

თემატური რუკები

ატლასი

კომპიუტერი

პროექტორი





ფასდება ინფორმაციის მოძიების დამუშავების ,წარდგენის უნარი
ჯგუფში ჩართულობის და პროდუქტიული
აზრის გამოთქმის უნარი.

მოსახლეობა და მიგრაცია

1.მოსახლეობის მიგრაცია
2.რა არის მიგრაცია
3.იძულებითი მიგრაცია
4.თანამედროვე მიგრაციის ფორმები





დასახლებები და ურბანიზაცია

1.განსახლების ფორმები
2.ქალაქი
3.ქალაქის ფუნქციები
4.რისგან შედგება ქალაქი
5.რა არის ურბანიზაცია
6.აგლომერაციები და მეგალოპოლისები


7.ქალაქის
პრობლემები
8.სოფელი
შემაჯამებელი სამუშაო N3






1

1

1


1










1
1

1

1

1


1



1
1

1




10.12

14.12

17.12


21.12










21.12
18.01

21.01

25.01

28.01


1.02



4.02
8.02

11.02

  • სტატისტიკურ
მონაცემებზე დაყრდნობით შეუძლია შეადგინოს და წაიკითხოს დიაგრამები,სქემები.

  • განასხვავოს მიგრაციის ტიპები მიმართულებისა და დროის მიხედვით






  • მოსწავლე შეძლებს შეადაროსსაქალაქო და სასოფლო დასახლებები

  • აღწეროს თანამედროვე მეგალოპოლისები


  • შეადაროს ქალაქები ერთმანეთს სხვადასხვა ნიშნის მიხედვით

  • იმსჯელოს ურბანიზაციაზე და ურბანიზაციიტ გამოწვეულ ცვლილებებზე

ილუსტრირებული ლექცია

გეოგრაფიულ საშუალებებზე /დიაგრამებზე,ცხრილებზე მუშაობა

ვიდეო კოლაჟი

დისკუსია








        ა   კ    რ

 ვენის დიაგრამა

ტექსტზე მუშაობა

ვიცი ვისწავლე  მინდა ვიცოდე

პრეზენტაცია

T  სქემა

ი   ს    ტ

დაფა

ცარაცი

სახელმძღვანელო












სახელმძღვანელო

თემატური რუკა

ცარცი

დაფა

ფასდება
მოსმენის საკუთარი აზრის გამოთქმის გეოგრაფიულ საშუალებებზე მუშაბის
უნარი











ფასდება შედარების
კავშირების დადგენის
ინფორმაციის
გადმოცემის
და წარმოდგენის
უნარი

მსოფლიო მეურნეობა

1.თანამედროვე მსოფლიოს მეურნეობა
2.სამეცნიერო ტექნიკური პროგრესი
3.მრეწველობა
4.სათბობ-ენერგტიკული რესურსი
5.სოფლის მეურნეობა
6.მომსახურეობის სფერო
7.ტრანსპორტი
8.ტრანსპორტის სახეები
9.გზები გვირაბები ხიდები
10.კომუნიკაციები
11.ტურიზმი
12.სავაჭრო გზები
13.ვაჭრობის სახეები
14.საერთაშორისო ვაჭრობა
შემაჯამებელი სამუშაოN4








1


1
1

1

1


1
1

1

1

1
1
1

1

1

1





15.02


18.02
22.02

25.02

29.02


7.03
10.03

14.03

17.03

21.03
24.03
28.03

31.03

4.04

7.04
  • მოსწავლე შეძლებსგანასხვავოს ერთმანეთისგა მატერიალური და არამატერილური სფეროს დარგები
  • დაადგინოს სათბობ-ნერგეტიკული რესურსების მოპოვების ადგილები



  • გამოიკვლიოს სასოფლო სამეურნეო პროდუქციის ასორტიმენტი  და დააჯგუფოს ისინი მწარმოებელი ქვეყნების მიხედვით






  • განსაზღვროს მომსახურეობის სფეროს დარგები

მინი-ლექცია

ტექსტზე და რუკებზე მუშაობა


T-სქემა







პრეზენტაცია

კითხვა პასუხი










გონებრივი იერიში

ვენის დიაგრამა


სახელმძღვანელო

თემატური რუკები










ცარცი დაფა














კომპიურერი

პროექტორი

ფასდება ტექნოლოგიების ფლობის უნარი

შედარების დასკვნის გაკეთების დაანალიზის უნარი





ინფორმაციის თანმიმდევრულად გადმოცემისუნარი








პრიორიტეტების
გამოვლენის დადასახელების უნარი

კავკასია

1.კავკასიის მდებარეობა და ტერიტორია
2.კავკასიის რელიეფი
3.კავკასიის ჰავა და შიდა წყლები
4.კავკასიის ბუნებრივი რესურსები
5.შავი  ზღვა
6.კასპიის ზღვა
7.სტიქიური მოვლენები კავკასიაში
8.ეკოლოგიური პრობლემები კავკასიაში
9.ბუნების დაცვა და სამხრეთ კავკასია

10.იუნესკო და სამხრეთ
კავკასია
11,კავკასიის ქვეყნების მეურნეობა
12.კავკასიის მოსახლეობა
13.კავკასიის ქალაქები
.კავკასია და საქართველო
15.საქართველოს მხარეები

შემაჯამებელი სამუშაოN5









1

1

1


1
1
1


1


1

1



1

1


1

1


1

1


1





11.04

14.04

18.04


21.04
25.04
28.04


5.05


9.05

16.05



19.05

23.05


30.05

2.06



6.06



9.06

  • მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა რუკის გამოყენებით დააჯგუფოს კავკასიის ქვეყნები მდებარეობის მიხედვით
  • იმსჯელოს ევროპა აზიას შორის საზღვრის გატარების ვერსიებზე





  • რუკებისა და სხვა სტატიტიკური ინფორმაციის საფუძვეზე
იმსჯელოს კავკასიის მოსახლეობაზე

  • შეადაროს ერთმაბეთს შავი და კასპიის ზღვები

  • შეადაროს კავკასიის რეიონი მსოფლიოს სხვა რეგიონს

  • შეავსოს შესაბამისი თემატური რუკები

 ა     კ     რ


ვენის დიაგრამა


კითხვა პასუხი








კითხვა ნიშანთა სისტემით

პრეზენტაცია


ილუსტრირებული ლექცია





მარტივი სქემების შექმნა


დისკუსია


T-სქემა

სახელმძღვანელო

კავკასიის და მსოფლიოს ფიზიკური რუკები









საქართველოს რუკა

ატლასი

ბროშურები :წითელი და შავი ზღვა



ფასდება ინფორმაციის მოპოვებისა და დამუშავების უნარი










იდეების ნათლად გამოხატვის უნარი


შედარების კავშირების დადგენის უნარი




პრეზენტაციის უნარი


გეოგრაფიული სამუშაოების გამოყენების უნარი

No comments:

Post a Comment